Pewnego razu...

Pewnego razu...

W 1982 roku Ignacy odwiedził pewien tartak, przed którym ustawiały się kolejki chętnych do przecierania bali. Klienci narzekali na tempo pracy, przerwy, awarie, zarządcę tartaku. Wtedy w głowie przedsiębiorcy zaświtała myśl: przecież mogę to zorganizować znacznie lepiej i stworzyć w ten sposób dochodową działalność!

Tak właśnie się stało. Wykorzystując część kombajnu zbożowego oraz skrzynię biegów z siewnika, Ignacy skonstruował tartak, który przez następne lata obsługiwał całą okolicę.

Przedsięwzięciem stolarskim oraz obróbką drewna zaczął się interesować także syn Ignacego – Zbigniew. Miał wówczas zaledwie osiem lat, ale już wtedy w jego głowie powoli zaczynała kiełkować wielka wizja…

1982

Pierwsze produkty wykończeniowe

Pierwsze produkty wykończeniowe

W drugiej połowie lat 80. firma poszerzyła swoją działalność i zaczęła oferować pierwsze produkty wykończeniowe: szafki oraz boazerie.

Na tym etapie poza tartakiem działalność prowadzona była jeszcze w przydomowych garażach Ignacego i Zbigniewa Barańskich w Jakubowie Kisielickim. Stopniowo przedsiębiorstwo zaczęło wprowadzać do sprzedaży kolejne produkty, w tym szafy wnękowe oraz drzwi.

Rozwój firmy był nieunikniony, bo Ignacy, a w ślad za nim Zbigniew, zakochali się w drewnie po uszy.

lata 80

Przyspieszamy i poprawiamy jakość!

Przyspieszamy i poprawiamy jakość!

W 1990 r. Zbigniew Barański zaczął wykorzystywać wiedzę wyniesioną ze szkoły i doświadczenie zdobyte podczas pracy w zakładach stolarskich w działalności swojej rodzinnej firmy.

Dzięki jego zaangażowaniu jakość produktów w przedsiębiorstwie Barańskich znacząco wzrosła. Poszerzyła się również oferta, m.in. o schody, okna i podłogi. W końcu firma zaczęła wykańczać domy pod klucz.

Renoma marki rosła. Zlecenia zaczęły spływać spoza rodzimego regionu; firma zdobywała ogólnopolski zasięg.

1990

Pierwsza profesjonalna hala produkcyjna

Pierwsza profesjonalna hala produkcyjna

W 1995 r. w miejscowości Babięty Wielkie powstała pierwsza profesjonalna hala produkcyjna firmy Barańskich. Tam też przeniesiono działalność przedsiębiorstwa. Siedziba firmy do dziś znajduje się w tym miejscu.

3 stycznia 1997 r. firma przyjęła nazwę Markop i pod tą marką rozpoczęła sprzedaż swoich produktów. Przedsiębiorstwo postawiło na specjalizację. Do 1998 r. konsekwentnie ograniczało swoją ofertę, skupiając się na produkcji schodów i surowych drzwi sosnowych.

1995

Rozwijamy się i rozszerzamy działalność

Rozwijamy się i rozszerzamy działalność

W 2000 r. firma wygrała pierwszy przetarg dla międzynarodowego koncernu Alstom zajmującego się infrastrukturą energetyczną i transportową. Barański Drzwi (wtedy jeszcze Markop) zaczął tworzyć drewniane opakowania do turbin oraz stalowych elementów wielkogabarytowych.

Dzięki zdobytemu doświadczeniu oraz środkom pozyskanym w efekcie współpracy z międzynarodowym partnerem nastąpił okres dynamicznych inwestycji w rozwój możliwości produkcyjnych drzwi.

W 2003 r. powstała pierwsza profesjonalna lakiernia drzwi wewnętrznych, która została następnie powiększona o kolejne 400 m2 w 2006 r. Tym samym firma zaczęła oferować drzwi malowane.

W 2005 r. wybudowano nową halę produkcyjną o powierzchni 1 300 m2, która do 2009 roku została wyposażona w nowoczesny i zaawansowany park maszynowy.

2000

Nowy park maszynowy i rebranding marki

Nowy park maszynowy i rebranding marki

2012 r. był kolejnym kamieniem milowym na mapie rozwoju firmy. Zrezygnowano już całkowicie z innej działalności poza produkcją drzwi wewnętrznych, drewnianych oraz schodów.

W odpowiedzi na zapytania i potrzeby partnerów handlowych zdecydowano się także na otwarcie produkcji drzwi zewnętrznych drewnianych. W związku z tym dokonano kolejnych inwestycji w park maszynowy oraz rozbudowano dotychczasowe hale produkcyjne.

Podjęto decyzję o zmianie nazwy przedsiębiorstwa. Choć produkty firmy w tym czasie oficjalnie były sygnowane marką Markop, to jednak bardziej rozpoznawalnym elementem było nazwisko właścicieli, którzy reprezentowali firmę w kontaktach z klientami. Często to właśnie Ignacy i Zbigniew dokonywali pomiarów, a następnie montowali drzwi u klientów. Rebranding był zatem naturalną konsekwencją faktycznego stanu rzeczy: powstał Barański Producent Drzwi i Schodów.

2012

Rozbudowujemy moc produkcyjną. Nowe produkty

Rozbudowujemy moc produkcyjną. Nowe produkty

Firma coraz bardziej się profesjonalizowała. W 2014 r., idąc z duchem czasu, przedsiębiorstwo postanowiło zakupić nową automatyczną linię lakierniczą. Zaawansowane roboty malujące przyspieszyły oraz ułatwiły proces malowania, znacząco podnosząc jakość produktów.

W 2016 r. pojawiły się koncepcje stworzenia nowego produktu opartego o płytę MDF oraz folie syntetyczne, dziś znanego pod marką Barański Optimo.

W 2018 r. ruszyła natomiast budowa nowej hali o powierzchni 4 200 m2, która miała ów pomysł urzeczywistnić.

Również w 2018 opracowano nowy produkt drzwi klatkowych oraz technicznych drewnianych znanych obecnie pod brandem Barański Smart.

Firma całkowicie zrezygnowała z produkcji schodów i skupiła się w 100% na rozwijaniu produkcji drzwi.

2014

2019 - Rok wielkich zmian

2019 - Rok wielkich zmian

Zdecydowano się na kolejny rebranding: główny brand został uproszczony do „Barański Drzwi” i zyskał nowoczesny wygląd. W związku z poszerzeniem oferty wyróżniono submarki dla trzech kluczowych grup produktowych: Barański Premium (najwyższej jakości drewniane drzwi zewnętrzne i wewnętrzne), Barański Smart (drzwi klatkowe i techniczne) oraz Barański Optimo (wewnętrzne drzwi mieszkaniowe dostępne dla szerszego grona odbiorców).

Wybudowano elektrownię słoneczną mogącą w pełni zaspokoić zapotrzebowanie energetyczne firmy.

Na koniec 2019 roku firma była już dużym, prężnie działającym przedsiębiorstwem dysponującym ponad 200-osobową kadrą i przeszło 10 000 m2 powierzchni produkcyjnej i magazynowej.

2019

Nasze realizacje